Inbrott i en lättlastbil på Hummelbäcksgatan i Karlsdal och nya sommardäck samt verktyg stals ur fordonet
Inbrottet har skett under natten.
Värdet på det tillgripna godset uppskattas av ägaren till ca 50 000 kronor.
Polisen kommer under dagen att undersöka brottsplatsen för att söka efter spår av gärningsmannen.
Andra brott i Köping
Viltolycka på E20.
Larm inkom om en trafikolycka på E20 i höjd med Marieberg. Polisen ryckte ut till platsen där en bil var inblandad i en viltolycka med vildsvin.
Polisen ryckte ut och eftersöksjägare kontaktades. Bilen behövde efter olyckan bärgas.
Permanent länk: Viltolycka på E20.
Trebilskrock i korsning.
Samtal inkommer via SOS om att tre personbilar har kolliderat i en korsning i centrala Köping.
Polis, ambulans och räddningstjänst larmas till platsen.
Två av tre fordon behöver bärgas från platsen, men ingen behöver åka ambulans från olycksplatsen.
En man i 30-årsåldern blir misstänkt för vårdslöshet i trafik i samband med olyckan.
Permanent länk: Trebilskrock i korsning.
Larm om trafikolycka.
Larm inkom om en trafikolycka på länsväg 605 i Odensvi. Polisen ryckte ut till platsen där en buss hade hamnat i diket.
Totalt färdades fyra barn och en chaufför i bussen, och det finns inga uppgifter om personskador.
Det finns initialt ingen misstanke om brott i samband med händelsen.
Permanent länk: Larm om trafikolycka.
Samtal om fyrverkerier.
Samtal inkom om att personer skjutit fyrverkerier utomhus i Köping, och att en person nästan träffats av ett.
Polisen ryckte ut till platsen och en tonåring kontrollerades. En anmälan om försök till misshandel upprättas och tonåringen fördes till vårdnadshavare.
Permanent länk: Samtal om fyrverkerier.
Trafikolycka på E18.
Larm inkom om en trafikolycka på E18 i höjd med trafikplats Hedströmmen. Polisen ryckte ut till platsen där en personbil och en lastbil var inblandade i en krock.
Personbilen behövde efter olyckan bärgas. Det finns ingen misstanke om brott i samband med händelsen.
Permanent länk: Trafikolycka på E18.
Trafikolycka på E18.
Larm inkom om en trafikolycka på E18 i höjd med trafikplats Skoftesta. Polisen ryckte ut till platsen där en bilist hade kört av vägen på grund av snö på vägbanan. Det finns inga uppgifter om personskador och ingen misstanke om brott.
Permanent länk: Trafikolycka på E18.
Samtal om äggkastning.
Samtal inkom om att någon eller några hade kastat ägg mot inringaren och dennes bil. Polisen ryckte ut till platsen men anträffade i det initiala sökarbetet inte några gärningspersoner.
En anmälan om ofredande upprättas.
Permanent länk: Samtal om äggkastning.
Inbrott i vindsförråd i Köping.
Boende på en adress i Östanås, i Köpings kommun, larmar polis efter att ha upptäckt att någon eller några bryter sig in i ett vindsförråd i ett flerfamiljshus.
Patrull beordras till platsen och vid ankomst anträffas två personer, en kvinna och en man, båda i i 35-årsåldern, som kontrolleras och blir misstänkta för stöld samt olaga intrång.
Permanent länk: Inbrott i vindsförråd i Köping.
Flertalet stölder i företagsbilar.
Klockan 21:28 på måndagskvällen inkommer samtal om inbrott i en företagsbil på Bergslagsvägen i Köping. Enligt inringaren ska det ha varit två maskerade personer som slagit sönder en ruta på bilen. På plats kan polisen konstatera att ytterligare minst ett fordon är drabbat.
Klockan 07:27 på tisdagsmorgonen inkommer samtal från Fredsgatan i Kungsör där anmälaren upptäckt att någon eller några har gjort inbrott i ett tiotal företagsbilar. Området där företagsbilarna står ska vara inhägnat.
Klockan 07:31 Inkommer ytterligare samtal om företagsbilar med trasiga fönsterrutor. Den här gången på Sjötullsvägen i Köping där minst fem bilar har fått fönsterrutor inslagna. Även här är det oklart om och vad som saknas.
Polisen har upprättat flera anmälningar om stöld genom inbrott, det kommer också att genomföras tekniska undersökningar.
Polisen kan inte utesluta att ytterligare företagsbilar kan vara drabbade.
Permanent länk: Flertalet stölder i företagsbilar.
Samtal om brand visade sig handla om matlagning utomhus.
Polisen fick vid 16:23 in ett samtal från allmänheten som uppgav att ett gäng ungdomar misstänktes elda sopor utomhus i Östanås, i Köpings kommun.
Patrull beordrades till platsen för kontroll.
Vid ankomst visade det sig att det rörde sig om en familj som tänt grillen för att laga mat utomhus.
Ingen misstanke om brott och patrullen kunde lämna utan vidare åtgärd.
Permanent länk: Samtal om brand visade sig handla om matlagning utomhus.