Inbrott i en lättlastbil på Hummelbäcksgatan i Karlsdal och nya sommardäck samt verktyg stals ur fordonet
Inbrottet har skett under natten.
Värdet på det tillgripna godset uppskattas av ägaren till ca 50 000 kronor.
Polisen kommer under dagen att undersöka brottsplatsen för att söka efter spår av gärningsmannen.
Andra brott i Köping
Person påbackad vid parkering i Köping.
Polis larmas till en parkeringsplats vid en stormarknad i Köping med anledning av en trafikolycka.
En flicka i 15-årsåldern ska ha blivit påbackad av ett fordon i låg hastighet. Det finns inga uppgifter om allvarliga fysiska skador men personen ska ha klagat på smärta i bland annat höften.
Fordonet lämnade därefter utan att föraren gett sig till känna.
Patrull har upprättat en anmälan om vållande till kroppsskada samt smitning från trafikolycksplats. Det finns i nuläget ingen misstänkt i ärendet.
Permanent länk: Person påbackad vid parkering i Köping.
Larm om trafikolycka.
Larm inkom om en trafikolycka på Nygatan i Köping. Polisen ryckte ut till platsen där en cyklist hade blivit påkörd. Cyklisten fördes efter händelsen till sjukhus med oklart skadeläge.
Permanent länk: Larm om trafikolycka.
Bil stoppades i trafikkontroll.
Vid en trafikkontroll på Ullvileden i Köping stoppades en bil vars förare togs med för kroppsbesiktning. Föraren, en man i 40-årsåldern, blev misstänkt för rattfylleri och hans körkort omhändertogs.
Permanent länk: Bil stoppades i trafikkontroll.
Urval av det polisiära arbetet under Köpingsfesten.
Under lördagskvällen och natten hanterade polisen ett antal ärendet i Köping.
19.31 uppstod ett bråk i centrala Köping och en man i 25-årsåldern avlägsnades. Han blev misstänkt för ringa narkotikabrott eget bruk men gällande bråket upprättades ingen anmälan.
21.22 fick en man i 60-årsåldern en ordningsbot för offentlig urinering.
23.31 inkom uppgifter om att det hade varit slagsmål i centrala Köping. Ett antal personer kontrollerades men på grund av rådande berusningsgrad genomfördes inga förhör. Det finns inga uppgifter om att någon varit i behov av sjukhusvård.
00.10 kontrollerades ett antal ungdomar som druckit alkohol, och deras vårdnadshavare kontaktades.
Under kvällen och natten omhändertogs vidare ett antal personer enligt LOB, lagen om omhändertagande av berusade personer, och en del alkohol direktförverkades.
Permanent länk: Urval av det polisiära arbetet under Köpingsfesten.
Urval av det polisiära arbetet under Köpingsfesten.
Under fredagskvällen och natten hanterade polisen ett antal ärenden i Köping.
20.17 blev en man i 40-årsåldern tillsagd av en polispatrull att det var förbjudet att dricka alkolhol på offentlig plats. Han valde då att ta en klunk framför patrullen, och fick en ordningsbot.
21.17 fick en man i 65-årsåldern en ordningsbot för offentlig urinering.
23.48 fattade en polispatrull misstankar om att en man i 25-årsåldern var narkotikapåverkad. Mannen togs med för kroppsbesiktning och blev misstänkt för narkotikabrott eget bruk.
00.43 uppstod ett bråk på en restaurang, och en person sprang från platsen. Personen, en man i 20-årsåldern, anträffades och omhändertogs enligt lagen om omhändertagande av berusade personer, LOB. Han blev även misstänkt för misshandel.
02.21 stoppade en polispatrull en bil som framfördes vingligt. Bilens förare fick ordningsböter för att bland annat ha kört över heldragen linje och för att ha haft felaktig belysning.
Under kvällen och natten omhändertogs vidare ett antal personer enligt LOB, och ett antal personer avvisades och avlägsnades.
Permanent länk: Urval av det polisiära arbetet under Köpingsfesten.
Person påkörd av bil, en gripen.
Polis larmas till dom östra delarna av Köping med anledning av en trafikolycka där en person blivit påkörd av en personbil.
Den påkörde förs med ambulans till sjukhus, oklart skadeläge.
Föraren, en man i 20-årsåldern, grips på plats och en förundersökning gällande misshandel har upprättats.
Bilen tas i beslag för att genomgå teknisk undersökning.
Ärendet leds av åklagare.
Permanent länk: Person påkörd av bil, en gripen.
Ung man skadad.
Larm inkommer om en arbetsplatsolycka i Munktorp. En man i 20-årsåldern har råkat ut för en fallolycka och förs i ambulans till sjukhus med för polisen okända skador.
Polis upprättar en initial anmälan gällande arbetsmiljöbrott samt vållande till kroppsskada.
Permanent länk: Ung man skadad.
Larm om brand.
Larm inkom om en brand i en industribyggnad i Köping. Polisen ryckte ut till platsen för att initialt biträda räddningstjänsten, som inom kort hade släckt branden.
Det finns inga uppgifter om personskador och ingen misstanke om brott.
Permanent länk: Larm om brand.
Kvinna lämnade olycksplats, misstänks för brott.
Polis larmas till en parkeringsplats på Östra Långgatan i Köping med anledning av en trafikolycka.
En kvinna i 80-årsåldern har i samband med parkering kört in i ett annat parkerat fordon och därav orsakat skada.
Vittnen på plats uppmanar kvinnan att stanna kvar, men hon lämnar platsen.
Patrull upprättar en anmälan gällande smitning från trafikolycksplats. Kvinnan anträffas i närområdet och är delgiven misstanke om brott.
Ingen person ska ha skadats i samband med händelsen.
Permanent länk: Kvinna lämnade olycksplats, misstänks för brott.
Bråk på tåg.
Samtal inkom om att ett antal personer hade bråkat på ett tåg som inom kort skulle stanna i Köping. Polisen ryckte ut till platsen och ett antal personer kontrollerades. Det visade sig att en person som inte var inblandad i bråket hade blivit slagen i samband med händelsen.
En anmälan om misshandel upprättas.
Permanent länk: Bråk på tåg.