Personbil och lättlastbil i kollision
En kollision inträffade på E45 vid Masthugget. En personbil och en lättlastbil kolliderade, en person har klagat på bröstsmärta. Polis är på plats och arbetar i ärendet.
Andra brott i
Efter klockan 22:00 finns ingen presstalesperson i tjänst. Frågor från media besvaras av vakthavande befäl i mån av tid.
Permanent länk: Efter klockan 22:00 finns ingen presstalesperson i tjänst. Frågor från media besvaras av vakthavande befäl i mån av tid.
Efter klockan 22:00 finns ingen presstalesperson i tjänst. Frågor från media besvaras av vakthavande befäl i mån av tid.
Permanent länk: Efter klockan 22:00 finns ingen presstalesperson i tjänst. Frågor från media besvaras av vakthavande befäl i mån av tid.
Kollission i rondell.
Två personbilar kolliderar på tisdagskvällen i en rondell som utgör påfart mot E4.
Ingen är allvarligt skadad, men minst en av bilarna behöver bärgas.
En man i 75-årsåldern får en ordningsbot för att inte ha iakttagit väjningsplikt.
Olyckan ska inte ha någon större trafikpåverkan.
Permanent länk: Kollission i rondell.
Samtal inkommer till polisen om att någon krossar glasrutor på Karlsgatan.
Personen, en man, ska ha setts gå omkring med någon form av tillhygge och därefter sprungit i riktning mot Älvtomtagatan.
Flera patruller larmas ut och mannen kan snabbt lokaliseras med hjälp av iakttagelser från vittnen. Två entrédörrar samt ett källarfönster på Karlsgatan konstateras sönderslagna.
Mannen, som är i 30-årsåldern, misstänks för skadegörelse och omhändertas enligt lagen om omhändertagande av berusade personer.
Permanent länk: Samtal inkommer till polisen om att någon krossar glasrutor på Karlsgatan.
Trafikolycka i Västra Hjoggböle.
Två personbilar uppges vara inblandade i en sidokrock i en korsning.
Polis åker ut och arbetar med ärendet.
Permanent länk: Trafikolycka i Västra Hjoggböle.
Norrbotten, resultat från några av dagens trafikkontroller.
Strax efter klockan 12 i dag utfärdades en ordningsbot (böter) till en personbilsförare på E10 vid Gällivare. Anledningen var hastighetsöverträdelse samt att föraren överskridit heldragen linje.
Vid 17-tiden utfärdades en ordningsbot till en personbilsförare på riksväg 97 vid Harads, Boden kommun, på grund av hastighetsöverträdelse. Hastigheten uppmättes till 98 kilomter i timmen på en 70-sträcka.
Efter klockan 17 stoppades och kontrollerades en personbil på riksväg 97 utanför Harads, Boden kommun. Personbilens hastighet uppmättes till 162 kilometer i timmen på en 100-sträcka. Ordningsböter utfärdades och körkortet omhändertogs.
Permanent länk: Norrbotten, resultat från några av dagens trafikkontroller.
Tre personbilar inblandade i trafikolycka.
Detta har skett på Boxhultvägen i Ramneröd. Enligt initiala uppgifter ska det ha handlat om en påkörning bakifrån. Samtliga inblandade ska vara ute ur fordonen. Polis är på väg till platsen.
Permanent länk: Tre personbilar inblandade i trafikolycka.
Vinglig bilförare var kraftigt berusad.
En oroad trafikant ringer in och larmar om en bilist som kör mycket vingligt.
En polispatrull åker till platsen och kan snart få stopp på den trafikfarlige föraren.
Det visar sig vara en kraftigt berusad man som kör bilen.
När han gör ett utandningsprov visar mätaren 2,6 promille.
Mannen blir misstänkt för rattfylleri och får följa med patrullen för ytterligare provtagning.
Han blir samtidigt omhändertagen enligt lagen om omhändertagande av berusad (LOB).
Permanent länk: Vinglig bilförare var kraftigt berusad.
Västernorrland, resultat från några av dagens trafikkontroller.
Det finns inga anmärkningar noterade vid kontrollen som utfördes på länsväg 335 vid Överhörnäs, Örnsköldsviks kommun.
Vid trafikkontrollen på länsväg 333 vid Nyland, Kramfors kommun, utfärdades en ordningsbot (böter) på grund av att ett fordon som kördes var avställt, en ordningsbot utfärdades på grund av hastighetsöverträdelse och en ordningsbot utfärdades för att ett fordon med körförbud kördes.
På Johannedalsvägen i Ljustadalen, Sundsvall, utfärdades 15 ordningsböter på grund av hastighetsöverträdelser.
Permanent länk: Västernorrland, resultat från några av dagens trafikkontroller.
Polis och räddningstjänst kallas till Värtahamnen med anledning av brand på ett förtöjt passagerarfartyg.
Räddningstjänsten har hanterat branden och polispatrullerna hjälper till med eventuella avspärrningar med mera.
Enligt initiala uppgifter är branden, som troligen startat i en bastu, släckt. Räddningstjänsten arbetar nu med att vädra ur.
Det finns inga uppgifter om att någon person har skadats.
Permanent länk: Polis och räddningstjänst kallas till Värtahamnen med anledning av brand på ett förtöjt passagerarfartyg.