Masthugget 14 augusti 12.21, Trafikolycka, personskada, Göteborg
14 augusti 12.21, Trafikolycka, personskada, Göteborg

Personbil och lättlastbil i kollision

En kollision inträffade på E45 vid Masthugget. En personbil och en lättlastbil kolliderade, en person har klagat på bröstsmärta. Polis är på plats och arbetar i  ärendet.  


Andra brott i

Södermanlands län 6 augusti 07.16, Sammanfattning natt, Södermanlands län
6 augusti 07.16, Sammanfattning natt, Södermanlands län

Sammanfattning av nattens händelser.

Polisen har hanterat ett 60-tal händelser i Södermanlands län mellan klockan 22 och 07. Inga grova våldsbrott eller allvarliga händelser har kommit till polisens kännedom. Tre viltolyckor (rådjur, älg, vildsvin) har inträffat men inte med några personskador.

23:34 Misshandel - Eskilstuna

Polisen larmas om att en kvinna i 25-årsåldern utsatts för misshandel av sin pojkvän. Hon har fått ta emot slag och sparkar, men är inte allvarligt skadad. Polis åker till platsen men pojkvännen, en man i 30-årsåldern, har lämnat bostaden. Efter en stunds spaning kan mannen gripas i en annan bostad i Eskilstuna och är gripen misstänkt för misshandel av normalgraden, brott i nära relation.

01:17 Misshandel - Katrineholm

Ett bråk uppstår utomhus i Katrineholms centrum. En man i 40-årsåldern blir nedbrottad av flera andra män och får ta emot slag. Polis åker till platsen och kan lokalisera de inblandade personerna. Bråket finns på övervakningskameror och en man i 25-årsåldern grips och är misstänkt för misshandel.

 

Permanent länk: Sammanfattning av nattens händelser.


Östergötlands län 6 augusti 07.16, Sammanfattning natt, Östergötlands län
6 augusti 07.16, Sammanfattning natt, Östergötlands län

Sammanfattning av nattens händelser.

Polisen har hanterat ett 80-tal händelser i Östergötlands län mellan klockan 22 och 07. Inga grova våldsbrott eller allvarliga händelser har kommit till polisens kännedom. Fyra viltolyckor (rådjur, hjort) har inträffat men inte med några personskador.

00:20 Försök till stöld genom inbrott - Linköping

Polis larmas om att väktare upptäckt ett uppklippt hål i ett staket till ett företag i Tornby. Väktare håller koll på platsen tills polis anländer, sedan söks området igenom men ingen misstänkt påträffas. Via kameror kan man se en person släpa fram en rulle koppartråd till hålet i staketet, men misslyckas sedan med att få ut den och avviker från platsen. En anmälan om försök till stöld genom inbrott skrivs.

 

 

Permanent länk: Sammanfattning av nattens händelser.


Jönköpings län 6 augusti 07.16, Sammanfattning natt, Jönköpings län
6 augusti 07.16, Sammanfattning natt, Jönköpings län

Sammanfattning av nattens händelser.

Polisen har hanterat ett 40-tal händelser i Jönköpings län mellan klockan 22 och 07. Inga grova våldsbrott eller allvarliga händelser har kommit till polisens kännedom. En viltolycka (rådjur) har inträffat men inte med några personskador.

00:19 Drograttfylleri etc - Nässjö

Polisen gör stopp och kontroll på en personbil på Brinellgatan i Nässjö. Föraren, en man i 20-årsåldern, visar tecken på att vara påverkad och får följa med för provtagning. Han misstänks nu för drograttfylleri samt narkotikabrott för eget bruk och har fått körkort och bilnycklar omhändertagna.

 

Permanent länk: Sammanfattning av nattens händelser.


Dalarnas län 6 augusti 07.08, Sammanfattning natt, Dalarnas län
6 augusti 07.08, Sammanfattning natt, Dalarnas län

Det har varit en lugn natt ur polisiärt perspektiv i länet

Patrullerna har genomfört kontroller av personer och fordon utan anmärkning samt hanterat inkomna samtal som inte har mynnat ut i någon anmälan eller åtgärd.

Permanent länk: Det har varit en lugn natt ur polisiärt perspektiv i länet


Värmlands län 6 augusti 07.07, Sammanfattning natt, Värmlands län
6 augusti 07.07, Sammanfattning natt, Värmlands län

Det har varit en lugn natt ur polisiärt perspektiv i länet

Patrullerna har genomfört kontroller av personer och fordon utan anmärkning samt hanterat inkomna samtal som inte har mynnat ut i någon anmälan eller åtgärd. Inga grövre brott har i nuläget kommit till polisens kännedom.

Permanent länk: Det har varit en lugn natt ur polisiärt perspektiv i länet


Norrbottens län 6 augusti 07.00, Sammanfattning natt, Norrbottens län
6 augusti 07.00, Sammanfattning natt, Norrbottens län

Norrbotten, ett urval av polisens arbete under natten

Kl 00:28, Luleå

Polis beordras till Storheden med anledning av misstänkt stöld från en container utanför en butik. 

En misstänkt kvinna påträffas. Hon identifieras och förhör hålls. Anmälan gällande ringa stöld upprättas.

Kl 02:33, Arvidsjaur

En motorcyklist har kolliderat med en ren på riksväg 95 vid Svartliden. Inga personskador. Renen är skadad och ligger i diket.

Samebyn informeras.

Permanent länk: Norrbotten, ett urval av polisens arbete under natten


Västra Götalands län 6 augusti 07.00, Sammanfattning kväll och natt, Västra Götalands län
6 augusti 07.00, Sammanfattning kväll och natt, Västra Götalands län

Dagens presstalesperson är på plats. Här följer ett urval av nattens händelser.

02:04 Ale, stöld 
Vi får larm om att en man är uppe i ett klocktorn vid Kapellvägen i Älvängen. Polis kommer till platsen. Mannen springer från platsen i riktning mot tågspåren. Tågtrafiken stoppas och polis söker i området efter mannen. En hundpatrull får upp ett spår och hittar honom i ett släp. Mannen grips misstänkt för försök till stöld.

23:43 Göteborg, brand
Två män eldar sladdar på en cykelbana vid Backa kyrkogata. Elden tar sig. Räddningstjänst och polis blir larmade till platsen. De två männen blir misstänka för allmänfarlig vårdslöshet.

23:31 Borås, rattfylleri
En patrull stoppar en bil på Fabriksgatan. Föraren får följa med för kontroll misstänkt för drograttfylleri.

23:15 Uddevalla, stöld genom inbrott
En man kommer hem och upptäcker att balkongdörren är öppen. Någon har varit inne i lägenheten. Polis kommer till adressen. En portfölj saknas enligt uppgift. I övrigt oklart vad som har försvunnit. En anmälan gällande stöld genom inbrott är upprättad. Ingen misstänkt i ärendet.

22:02 Göteborg, misshandel
Vi får larm om att två kvinnor bråkar vid en hållplats på Karl Johansgatan. Polis kommer till platsen. En av kvinnorna omhändertas för berusning och är samtidigt misstänkt för ofredande. Den andra blir misstänkt för ringa misshandel. Inga uppgifter om fysiska skador eller ambulansbehov.

Permanent länk: Dagens presstalesperson är på plats. Här följer ett urval av nattens händelser.


Västerbottens län 6 augusti 07.00, Sammanfattning natt, Västerbottens län
6 augusti 07.00, Sammanfattning natt, Västerbottens län

Västerbotten, ett urval av polisens arbete under natten

Kl 00:23, Umeå

Polis beordras till Öst på stan med anledning av skadegörelse. En ruta har krossats på en fastighet. Gärningsperson eller gärningspersonerna är inte kvar på platsen.

Polisen söker misstänkt/misstänkta i området, dock utan resultat.

Anmälan gällande skadegörelse upprättas.

Kl 01:04, Nordmaling

En A-traktor stoppas för kontroll. Böter utfärdas på grund av för många passagerare och för att en i fordonet inte använt bilbälte under färd.

Permanent länk: Västerbotten, ett urval av polisens arbete under natten


Hallands län 6 augusti 07.00, Sammanfattning kväll och natt, Hallands län
6 augusti 07.00, Sammanfattning kväll och natt, Hallands län

Dagens presstalesperson är på plats. Här följer ett urval av nattens händelser.

03:11 Kungsbacka, falsklarm
Vi får larm via SOS om att det brinner i en byggnad vid Lerbergsvägen. Räddningstjänsten åker till den aktuella platsen. Inget visar sig brinna. En anmälan gällande falsklarm är upprättad.

02:12 Varberg, misshandel
Vi får larm om att det har varit något bråk vid Societetsparken. Bråket ska ha startat inomhus och ordningsvakter har agerat inledningsvis. Polis kommer till platsen. En person blir misstänkt för misshandel. Inga uppgifter om fysiska skador eller ambulansbehov.

Permanent länk: Dagens presstalesperson är på plats. Här följer ett urval av nattens händelser.


Uppsala län 6 augusti 00.14, Olaga intrång, Enköping
6 augusti 00.14, Olaga intrång, Enköping

Anmälan om olaga intrång.

Polis beordrades till en adress i Bergvreten med anledning av att någon tagit sig in i en kommunal fastighet. 

Ingen person fanns kvar när patrullen anlände till platsen. En anmälan om olaga intrång skrivs. 

 

Permanent länk: Anmälan om olaga intrång.